"Ieder betekenisvol proces mag zichtbaar zijn om een inzicht te geven in een ontwikkeling, binnen een coachingstraject, binnen een organisatie of richting je klanten."

- Vlada Lisinenko

Beeldreflectie

Helder Overzicht

verbinding

Teamverbinding

Product

Helder Product

Trainer, Methode Beeldreflectie

Teamsessies, MT-sessies, individuele coaching van teamleden/ -managers

Verandermanagement, fusies, samenwerkingen, teambuilding, nieuwe producten, ontwikkelingstrajecten, innovatie.

De Methode Beeldreflectie is een eigentijdse methode die bijdraagt aan de versimpeling en versnelling van de processen (zoals ontwikkeling, verandering en innovatie) binnen een team door reflectie via een beeld. Het zorgt voor een heldere communicatie, geeft een gestructureerd overzicht en belichaamt een strategische curve.

Afhankelijk van een bepaald traject, vervul ik gedurende het proces de rollen van procesbegeleider, beeldstrateeg, trainer en coach.

Als beeldstrateeg en procesbegeleider geef ik tijdens een gekozen traject telkens een houvast door middel van visuele overzicht en een reflectie/ terugkoppeling op processen. Vanuit de rol van trainer en coach help ik de kern te vinden en het zichtbaar te maken om alles eromheen te kunnen bouwen.

Op de stappen, waar het nodig is, coach ik 1 op 1 managers of teamleden.

Naar wens, wordt een traject afgesloten met een aantrekkelijke overzichtelijke visual, die de essentie van de organisatie/ team uitstraalt en duidelijk communiceert.

Bij de innovatieve processen is dit een 'snelweg' naar de betere en wijze oplossing.

Helder Overzicht

Onthulling overzicht gemaakte afspraken, gemeente Deventer

Waarom doen wij wat wij doen?

(behoefte aan de structuur, heldere visie, missie en focus, een duidelijk inzicht in processen, traject, een helder overzicht in wat/ hoe/ wie/ waarom).

Tijdens de (brainstorm)sessies zorg ik voor houvast in gesprekken en reflecteer op belangrijke momenten om meer focus en helderheid naar boven te krijgen en te creëeren. Oftewel, vang ik alle informatie in kernwoorden op en plaats deze in een structuur. Wat er meer benadrukt mag worden, krijgt meer gestalte in beeld.

Aan het begin van dit project kom ik graag in contact met projectleider(s) of teammanagers om de essentiële doelen te bespreken, inclusief de achtergrond van de informatie, zodat ik weet wat de rode draad van dit proces is.

Tijdens en na de teamsessies zorg ik er voor dat de uitkomsten een plek in een overzicht krijgen.

Aan het einde van het traject verzorg ik naar wens een (digitale) visual waarmee het verder binnen of buiten de organisatie gecommuniceerd kan worden. Denk aan presentaties of een groot paneel op de muur.

Informeer naar de mogelijkheden en plan van aanpak.

Teamverbinding

incontact2

Verbinding binnen een team

(teamleden en/ of managers zijn niet op elkaar afgestemd).

Loopt jouw team niet? Is er een bepaalde chaos, ontevredenheid, energieverlies, onbegrip, onoverzichtelijkheid - ik los het mijn unieke manier op!

Mijn methode en programma van trainen zijn niet alleen effectief en doorslaggevend, ze brengen ook (meer) plezier en ruimte op de werkvloer en in je leven! Je ruimt op een dieper niveau op en kom je tot verrassende inzichten en talenten, van jou en binnen jouw team.

Naar wens, verzorg ik aan het einde van het traject een (digitale) visual waar alle gemaakte afspraken vastgelegd en verbeeld worden. Praktisch: denk bijvoorbeeld aan presentaties of een groot paneel op de muur etc.

Informeer naar de mogelijkheden en plan van aanpak.

Helder Product

Aftrap Visie Hanzeland met de ondertekening van de visual.

Externe communicatie

(wat vertellen wij aan de buitenwereld? wat is ons product en geloven wij daar zelf in? is het werkelijk goed beschreven?).

Je hebt een tof product, toch vind je geen manier om het helder naar buiten te communiceren. Wellicht zie je het nog zelf niet, wat de kern is, enz.? En wellicht is het nog totaal nieuw, innovatief, waar mensen nog geen grip op hebben. "Wat de koe niet weet..."

De wetenschap buigt zich al lang om, hoe komt het, dat wij onbekende dingen niet opmerken. En dan eenmaal gezien te hebben, kunnen wij niet eromheen. Waarom? Omdat erop gefocust werd en het kwam er duidelijk over.

  • Je wilt wellicht veel meer over jouw product vertellen dan een technische informatie en zijn gebruik-vriendelijkheid;
  • Jouw product is niet tastbaar, abstract (zoals een nieuw dienst) en je wilt de uniciteit ervan belichten;
  • Resultaten van het team mogen gepresenteerd worden;
  • Jouw project is een subsidie waard enz.

Naar wens, verzorg ik aan het einde van het traject een (digitale) visual.

Informeer naar de mogelijkheden en plan van aanpak.

"Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg."

- Albert Einstein